Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
450.8 --- schoolleven --- kleuteronderwijs --- ouderparticipatie --- schoolagenda's --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen
Choose an application
Bibliografisch citeren --- Bibliografische referenties --- Bibliografische verwijzingen --- Bibliographical citations --- Bibliographical references --- Bronnen--Vermeldingen --- Bronvermeldingen --- Citations [Bibliogrpahical ] --- Citations of sources --- Citeren van bronnen --- Footnotes [Bibliographical] --- Notes infrapaginales --- Referenties [Bibliografische ] --- Références bibliographiques --- Verwijzingen [Bibliografische ] --- Voetnoten --- Academische teksten --- Literatuuronderzoek --- Papers --- Scripties --- Wetenschappelijke teksten --- Nederlandse taal --- communicatiewetenschappen --- Nederlandse taal. --- communicatiewetenschappen. --- Academic writing --- Handbooks, manuals, etc. --- Report writing --- Research --- Methodology --- Bibliography --- Communicatiewetenschappen.
Choose an application
Vanuit de onderwijspraktijk worden heel wat vragen gesteld over zinvolle werkwijzen om onderzoekscompetenties bij leerlingen te versterken. Aan de hand van een praktijkgerichte en wetenschappelijke reviewstudie beogen de onderzoekers handvatten aan te reiken voor leerkrachten om het onderzoekend leren optimaal te ondersteunen in de klaspraktijk. Hiervoor staan de auteurs stil bij de resultaten van internationaal onderzoek naar de verschillende didactische benaderingen om onderzoekend leren bij leerlingen te stimuleren. Aandacht gaat hierbij uit naar de onderzochte effecten alsook de (rand)voorwaarden op het vlak van de onderwijsleeromgeving en de rol van leerkrachten en leerlingen hierin. Daarnaast gaan ze ook in op de vraag welke didactische ondersteuning voor welke leerlingen optimaal is wanneer leerlingen onderzoekend leren. De resultaten van dit onderzoek worden gedocumenteerd in een gebruiksvriendelijke rapportage voor verschillende doelgroepen, waarbij zowel aandacht wordt besteed aan conceptverheldering, methodieken voor het stimuleren van onderzoekend leren en verwijzingen naar good practices als aan een wetenschappelijke verantwoording van het reviewproces.
700 Pedagogie --- 450.8 --- onderzoeksvaardigheden --- onderwijskunde --- onderzoeksmethodiek --- competenties --- leesstrategieën --- wetenschappelijk onderzoek --- 371.3 --- Begeleid zelfstandig leren --- Leren leren --- Onderzoeksvaardigheden --- Reflecteren (Terugblikken) --- Zelfstandig leren --- Onderwijs --- Onderzoeksvaardigheden ; onderwijs --- Competenties --- Onderzoekend leren --- onderwijs --- Studievaardigheden --- Methodiek van het studeren --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Onderwijsmethoden en onderwijsprocedures. Onderwijs- en opleidingssystemen --- Didactiek. --- Onderzoekend leren. --- didactische processen --- Science --- Methods in social research (general) --- onderzoeksmethoden --- Didactic strategies --- praktijkonderzoek --- onderwijspraktijk --- Leren --- PXL-Central Office 2015 --- onderwijsleermiddelen --- didactische werkvormen --- competentiegericht leren --- Wetenschappelijk onderzoek --- Onderwijsonderzoek --- Onderzoeksvaardigheid --- Natuurwetenschappen --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
Voor elk leerjaar/elke groep zijn er 8 leerladders (fiches voor de leerling) waarin telkens één aspect van leren leren behandeld wordt. Deze leerladders geven telkens een korte, duidelijke instructie. In het werkboekje vind je enkele werkblaadjes bij elke leerladder. Die bieden een waaier aan oefenkansen, waarbij de leerlingen de theorie omzetten in de praktijk, om zo het geleerde te integreren.
371.67 --- 373.3 --- C6 --- leermiddelen --- leermoeilijkheden --- lager onderwijs --- leerboeken --- leren leren --- 450.8 --- Leren leren --- 475.6 --- Studiemethode --- 474.21 --- Leren --- Studiemethoden --- Basisonderwijs --- 485.3 --- schoolboeken --- studiemethoden --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Methodiek van het studeren --- Informatiekunde --- (zie ook: Studiemethoden) --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Schoolbooks - Didactic material --- Lager onderwijs --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Didactic strategies --- Primary education
Choose an application
Baan jezelf een efficiënte weg door de informatietsunami:- Waar en hoe vind je relevant bronnenmateriaal?- Hoe selecteer je de gevonden informatie?- Hoe verwerk je deze informatie juist en gestructureerd?- Hoe verwijs je correct naar de gebruikte bronnen?- Hoe vermijd je plagiaat?- Het internet leidt tot een wereldwijde informatietsunami. Wie onvoldoende voorbereid is, zal vroeg of laat verdrinken. Precies daarom is de verzameling, beoordeling en verwerking van informatie vandaag als competentie belangrijker dan ooit. dit boek is een wegwijzer voor het schrijven van een goede wetenschappelijke paper, of een bachelor- of masterproef (in een economische studierichting). Het centrale tienstappenplan is de leidraad bij het zoeken, lezen, beoordelen en verwerken van bronnen en informatie.Ga aan de slag met de oefeningen en opdrachten (incl. voorbeeldoplossingen) om je onderzoekscompetenties aan te scherpen. Zo leer je zoekstrategieën gebruiken, en informatie kritisch verwerken en presenteren
Computer architecture. Operating systems --- heuristiek --- Business economics --- plagiaat --- bronnenstudie --- IR (information retrieval) --- Information retrieval --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- documentaire informatie --- informatievaardigheden --- zoekmethoden --- bedrijfseconomie --- Economics --- PXL-Business 2013 --- wetenschappelijk onderzoek --- Academic collection --- 031 --- accountancy --- bedrijfsmanagement --- economie --- fiscaliteit --- informatica --- informatiemaatschappij --- marketing --- onderzoek --- zoekmachines --- 020 --- AA / International- internationaal --- 001.81 --- informatiebronnen --- informatieverwerking --- literatuurstudie --- 001 )* WETENSCHAP EN KENNIS IN HET ALGEMEEN --- Economische wetenschappen --- Informatieontsluiting ; hoger onderwijs --- informatie en documentatie --- Bibliotheekwezen: algemeenheden --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- Methodologie --- Wetenschap --- Bedrijfseconomie --- Bronnen --- Literatuuroverzicht --- Informatieverschaffing --- Informatiemanagement --- Onderzoeksvaardigheden --- Informatievaardigheden --- Informatiebronnen --- Wetenschappelijk onderzoek --- Onderzoek --- Informatie --- Documentatie --- Citeren --- Scripties --- Internet --- Bron --- Technologie --- Kind --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Onderzoeksvaardigheid --- Informatiebron --- Natuurwetenschappen --- Scriptie --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Onderzoek (wetenschap)
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|